måndag 2 mars 2009

Gud bloggar och skickar svar. [Tack]

Vissa saker är uppenbara, men går att förtränga och lämna utanför den inre sfären. Vissa saker är bara uppenbara, inga följder utan det är som det är. Andra saker är också uppenbara, men på det där genomträngande sättet som inte går att förneka oavsett hur länge man försöker med maximal styrka. Imorse såg jag något som var sådär uppenbart, något som till en början gick att förneka men som slutligen tog sig in och inte gick att hålla borta. Ett svar, ett bönesvar.

Jag läser andra personers bloggar lite då och då, inte så frekvent. Dock finns tre bloggar som jag följer, som jag läser varje dag som jag är inloggad på min dator där adresserna ligger lämpligt i adressfältet. En av dessa tre bloggar drivs av en tjej, Viktoria, och är en så kallad livsstilsblogg - där mode, dagens händelser, musik och annat som rör det personliga livet tas upp. Tidigt på gårdagens dygn så var det dags för lite musik, en låt som enligt henne berör och som vann Melodifestivalen 1995. Vi var båda sex år gamla då och precis som henne så minns jag att jag såg Jan Johansen framföra bidraget, det är en låt som berör.

'Se på mig' är titeln på låten som har berört mig tidigare, men som nu har fått en helt annan innebörd och ett annat djup än tidigare. Låten är bönesvaret på midnattsbönen från igår, ett svar som kom redan innan jag hade hunnit be och som för mig visar att Gud är med. Jag tänker inte leta någon annan förklaring än just den, den här gången räcker det.

När din väg är lång och du är trött
men du måste ändå gå.
Och när skuggorna börjar växa och få liv,
och när natten skrämmer så,
är jag bredvid dig och jag följer varje steg du tar
- hos dig stannar jag kvar.

Så se på mig, en hamn i stormen
som en våg som fötts att bära dig.
Ja, se på mig, i ljus och mörker
är jag där och aldrig lämnar jag dig.

(Tack Gud för att Du använde Viktoria som bud, tack för att Du vakar över henne - låt henne få känna kärlek och omtanke
som den underbara person hon är. Tack för att Du skapat henne med omsorg och gjort henne sådär underbart unik!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar